.. Medan natten fäller blå, kalla skuggor häromkring

Nuså har latheten som infann sig i Thailand så gott som försvunnit. Jag ska bevisa för dom "små jävlarna" där nere att man inte behöver gå upp i vikt bara för man åker hem och att det inte bara är thailändsk mat som är hälsosam. Promenaderna var lätt att starta med, ikväll drog Josefin med mig på crossfit.. Lite sådär lätt träning att starta med när man så gott som inte tränat alls på 8 månader, eller så inte! Hårt pass som påminde mig om bootcamp som jag önskat skulle komma till Ljusdal, skönt när det var över. Innan jag gick ordnade jag ett gymkort och imorgon tar jag med min PT (storebror) och kör ett pass. Jag har saknat träningen, så det är skönt när det börjar komma igång.. Bara affron kvar!!

Nu avrundar jag kvällen med att ta fram mitt skissblock, jag tänker få igång mitt ritande igen.. Det var länge sen nu och jag känner att det saknas i mitt liv. Lars Winnerbäck får göra mig sällskap, han talar liksom samma språk som mig och sätter så fint ord på tankar och känslor och jag behöver bara lyssna.



Du ser andra halvan av solen när den sjunker i väst
Jag sitter ensam här och undrar var vi hamnar härnäst
Med dig på andra sidan jorden får jag tid till ingenting
Medan natten fäller blå, kalla skuggor häromkring

Vi skulle klara vad som helst, vi skulle aldrig säga nej
Och vad du anförtror åt mig, ska jag anförtro åt dig

Vi står tysta framför skälet, där sommaren tar slut
Som tonårsbarn på hemväg efter gårdagens debut
Nu skulle inget bli som förr, vi var i en annan division
Vi kunde höra höstens mörka vatten brusa under bron

Och alldeles nyss fick jag lyssna till ditt skratt
Och du berätta' att du saknar mig i natt, det gör jag med
Det är så tyst nerifrån gatan som det aldrig annars är
Det är som om natten här har sett allting och stilla sjunger med

En elegi för alla vägar som vi inte vandrat än
För en tid som bara går och aldrig kommer igen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0