Världen är liten!



Jag blir så förvånad när någon svensk kommer och handlar av mig på cafeét, men idag.. då vart jag riktigt chockad.

Står och tar betalt, hör att kunderna är svenska och som vanligt frågar de då om jag är svensk. Precis när jag då tänker fråga vart de är ifrån säger en av killarna/männen.. Jadu, hon är till och med från Ljusdal hon! Så jag tar en extra titt på alla tre och tänker "Hur kan han veta det?!" för jag kände inte igen någon av dom! Så med hakan i golvet så skrattar jag nervöst fram ett "Jaa, faktiskt!". Då säger han, ja för du brukar träna på pace?! (Eeh, ja jo.. fast de var väl ungefär 2 år sen jag tränade där regelbundet :O?!) Då började jag väl känna igen honom lite, men inte så att jag hade kunnat placera honom någonstans om inte de öppnat munnen.

Det gjorde verkligen min dag! Jag har nog aldrig varit så glad över att få höra lite äkta ljusdalsdialekt någon gång.. hos mig på det där lilla cafeét på stjördal?! Världen är som sagt liten :)

/Penntrollet

Kommentarer
Postat av: Carro

vem vare då?? :O

2011-02-17 @ 18:21:03
URL: http://cajline.blogg.se/
Postat av: Penntrollet

Vet inte? Kände igen han som sa att jag brukade träna på pace men jag har ingen aning om vad karln heter eller ålder lr något alls.. jag pekar om jag ser han ;P

2011-02-17 @ 20:39:03
URL: http://ewelaina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0