Tacksamhet!

.. På sista tiden har jag varit så tacksam för minsta lilla? Ja verkligen minsta lilla, vad händer.. Visst att jag varit tacksam förut men jag känner mig extrem nu. Fast jag har fått in bitterheten här och var ändå, det kan jag erkänna! ;)

Kanske är det för att jag verkligen hatar att bli tagen för givet själv?! Det lät fel det med, men jag tycker inte om att bli tagen för givet av någon som jag inte tar för givet eller någon som jag inte riktigt vet ännu om jag också kan ta den personen för givet, förstog man bättre då?

Jag tycker inte heller man ska ta saker och ting för givet, allt är inte självklart! Och att ta personer för givet kan vara det dummaste man gör, då kommer de inte alltid stå där vid din sida genom gott och ont. Människor behöver uppskattning ibland och får man inte det så ger man inte heller någon. Det är också det dummaste man kan göra genom att personen faktiskt inte alltid kommer att finnas där.. på riktigt! Livet utspelar sig så, just därför ska man ta vara på alla möjliga (konstiga, roliga, aggresiva, fantastiska, kärleksfulla, deppiga..) stunder och inte ta saker för givet... inte allt iallafall! :)





 "Jag säger vad jag vill, skit samma om nån skräms
om det blir pinsamt för en del, så är det ändå dom som skäms
Jag har gjort fel ibland, jag vet, men ingen mening att ge opp
Jag tror det bor en liten hjälte i varenda liten flopp
Och jag vill hellre bli en sån, så har jag lärt mig det igen
för det finns nåt bra och stort i alla om och alla men"

(Lars Winnerbäck)



/Penntrollet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0