Shine a light on her


Vad skulle jag göra utan min Lillasyster? Hon känner mig allt för väl. Jag tror inte det skulle gå så bra som det gör här om inte hon var med.. för de här dagarna jag varit själv har inte alls varit lika roliga.

Vad jag än behöver, när jag än behöver det så finns hon där och oftast behöver jag inte ens be om något.. hon vet! Jag kan gå en hel dag och tänka "Idag skulle jag verkligen behöva en kväll att inte göra någonting, film, prat och godis" eller "Jävla sugig dag, idag skulle jag behöva choklad".. Utan att jag sagt nått så har hon fixat det. Känner jag mig ensam så sätter hon sig på tåget dit, behöver jag lyssna på peppande musik så spelar hon det (även om jag inte hör det för tillfället). Behöver jag skratta så får jag definitivt skratta. Vill jag uppfylla en dröm, då är hon med på det!

Jag har faktiskt hört att vi beter oss som om vi skulle vara tvillingar, kanske det är så? Känns som vi ibland läser varandras tankar. Någon gång satt jag med munnen full av grejs och kunde inte prata men Isa skulle ändå prata med mig så jag försökte få fram ord.. det lät väl mest "mummel, mummel, mummel" men hon förstog vad jag sa?



Så olika fast ändå så lika, för visst kan vi bråka.. bråkar vi så är det tredje världskriget! EN gång har hon faktiskt inte pratat med mig på en månad. När vi var små var det inte alls likadant, vi slogs jämt och skrek mest åt varandra ?! Fast ändå, även om det var så har vi alltid haft den andra vid sin sida.. utan att kanske märka det men vi hade jämt varandra, vare sig vi ville eller inte.

Jag uppskattar verkligen allt! alla små saker också.. som du tror jag kanske inte märker. Trots dina mindre monsterutbrott, dina konstiga uttalanden, ditt oförstående över vissa saker man bara inte gör och att du kan tycka att jag är världens töntigaste människa när jag blir blödig. Trots det så finns det ingen bättre lillasyster än du!







But I would walk 500 miles
And I would walk 500 more..


/Evelina






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0