Borta bra men hemma bäst

Är hemma igen efter tre riktigt bra veckor ute i Europa. Jag har sett massor på gott och ont. Colloseum, romerska byggnader, sliskiga italienare, otrevligt service folk, fattigdom, rikedom, äckliga tågtoaletter, äckliga hostel, fräsha hostel, stränder, försäljare, tåg, notre dame, triumf bågen, varit upp i ett bombhotat eiffeltorn(utan att veta om bombhotet så klart), Disney land Paris, Ghetton, Köpcentrum med endast gucci, prada, vercage m.m. Berlinmuren, gängbråk i ghettot, gondolmän, trappor, marknader, mer turistatraktioner, människor, gränder, mysiga restauranger, italiensk pizza, italiensk pasta, italiensk glass, fransk croissang, franska baguetter, paella, trevliga människor... Berlin, Venedig, Rom, Florence, Nice, Barcelona, Paris, Stuttgart, Köpenhamn! Massa, massa mer..

Kort och snabb update! Jag har det himla bra i tre veckor och känner mig lyckligt lottad över att fått se allt detta, så nöjd. Det var verkligen värt varenda krona och jag uppmanar andra att göra denna resa. Eftersom man inte bara ser bra saker så lär man sig uppskatta saker man själv tar för givet. Jag uppskattade verkligen en säng när vi hade sovit på nattåg t.ex. Här hemma går jag och uppskattar allt, minsta lilla.. man lär sig mycket alltså, om sig själv med!

Tackar Helene och Sofie för en sjukt bra resa som inte kommer försvinna ur minnet, trots både mot- och medgångar!


/Penntrollet tillbaka i Ljusdal, flerspråkig och berest!

Kommentarer
Postat av: Caroline

MEN uppdatera MERA!½ :P

2010-10-07 @ 08:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0