Sandmoen Hotell

Eftersom vi har så dålig framförhållning var vi igår tvungna att flytta ut från Vandrarhemmet inne i Trondheim eftersom det var fullt. Så vi ägnade ca 4 timmar till att leta nytt, billigt och gärna centralt hotell. Nu sitter vi här, 2 mil utanför trondheim centrum bland lastbilschaffisar, industriområden och ryssar. Direkt billigt var det inte heller men det är mysigt. Riktigt god frukost, egen dush och toalett, egen tv (med svenska svt1) och klockan 17-21 varje dag får man gratis våfflor med sylt om man gräddar dem själv.

Förövrigt har jag snart stickat klart min halsduk som jag började med för ett tag sen, det har faktiskt blivit lite av en meditation för mig.. Jag började för jag ville ha en egen halsduk och för jag ville göra något kreativt men det är faktiskt lugnande också. Nu låter jag gammal och grå, men jag lovar, bra grej för den som är kreativ. Isa frågade dock mig för ett tag sen vad jag skulle sticka efter halsduken?.. syns det så väl att jag har det som "meditation"? ;)

Sedan vill jag gratulera Pappa på farsdag, Isa med! Vi hade gärna varit hemma och firat denna dag med Pappsen, men vi har inte glömt, vi har däremot tänkt till en hel del


PS. Snarkulla har slutat snarka och jag kan sova som folk igen, utan öronproppar.. pust! Nu spånas det på ett nytt smeknamn, hon tycker inte fisen är så coolt, jag utmanar er till att lämna förslag här i bloggen. Och vi har förmodligen lägenhet från imorgon om vi vill, på Solsiden DS.


                                                       



/Penntrollet


Kommentarer
Postat av: Carro

Fjärten, how about that som nickname då?

2010-11-16 @ 13:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0