Norrmän+sätta avstånd=Falskt

Ja, de är framställt, norrmänn kan inte sätt avstånd. När vi var i röros sa de att det var endast 20 min till gränsen.. kanske om man kör 160km/h, i Trondheim sa de att hotellet vi bor på nu endast var 15 min från Centrum.. för oss tog det en timme att ta sig hit och okej vi kan räkna bort lite tid för kötiden men ändå, det var iaf inte en kvart. Idag så märkte vi att inte ens på skyltar kan de sätta avstånd. Igår när vi var ute och tog en powerwalk så såg jag att det finns cykel/gångväg in till centrum. Visst att det stog att det var 11,8km dit men iaf. Vi fick sova en natt till på hotellet men ville ändå in till centrum och visa upp oss på bemanningar, skriva ut mer cv:n och sådant, men vi tyckte bussen va lite dyr och eftersom varken Isa eller jag haft problem med att gå förr så tänkte vi att vi går in till centrum och tar bussen hem. Vi har ju gått från Ljusdal till Haskalycka förut oh det måste ju vara mins 12km? Det tog då ca 1 timme och 20 min eller något.

Vi började traska vid halv elva och jag räknade då på att vi kanske skulle vara framme runt tolv, då hade jag gett oss en del extratid också. MEN IKKE, det tog oss 2 timmar och ca 15 minuter att ta oss in till centrum, Norrmänn kan inte mäta avstånd! Jag tror de chansar och tänker "det är inte så noga, ingen räknar".. men så kommer vi och är dumma svenskar och tänker "vi går in till Trondheim". Skapligt ont i fötterna och trött i benen kom vi iaf fram och tog oss in till massa bemanningar men deras glädje strålade inte direkt.. inte direkt hjälpsamma utan de sa åt oss att vänta tills de hör av sig, ska vi vänta i evigheter lr?

Lägenheten vi skulle få imorgon blir inte av heller, som vi väntat och längtat tills vi skulle få flytta in och slippa betala förmögenheter på tak över huvudet för en natt. Tydligen verkar det osäkert på när de som har den kan flytta ut och de avslutade sitt tråkiga medelande med "Lycka till med ert bostadsletande", låter som vi itne får den lr? Men hon sa samtidigt att vi kanske kunde få den om ca en vecka.. SUCK!

Nä, promenaden tog kål på mig idag.. ont i fötter och ben OCH nu har jag blivit sjuk istället för Isa. Vilket betyder att jag får ge igen för min sömnlöshet och hålla henne vaken om nätterna, om jag får till något snarkande vill säga ;)


                                                    
                                   Hade det varit lika varmt som det var denna dagen hade jag kanske inte blivit sjuk
                                                           "På tur i Kleppe vid havet Sommaren 2009"


Natti på er folkens!
/Penntrollet, hemlös och jobblös i Trondheim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0