Ljusdal-Röros

Jag ska ta tag i bloggandet nu när jag inte är på hemmaplan, så jag kan uppdatera er alla. Mamma bad mig att ta tag i bloggen nu :).

Äntlingen framme! Förstår inte hur jag orkade åka 15 timmar till Kleppe för ca ett år sen utan problem, idag lessnade jag innan vi ens kommit över gränsen, men jag höll ut.

Just nu sitter Isa och jag med båda fötterna på stolen för att slippa nudda golvet. När jag stog och skypade med mamma efter mycket om och men så springer det en äcklig mus runt på golvet. Jag hatar dom! Var nyss in och pratade med stugägaren men han sa att vi får nog leva med det inatt för han har nog ingen musfälla :S?! KUL. Detta är nuläget men jag hoppas han fixar fram en råttfälla lr något annars blir det inte mycket sömn här inte.

Planen var att åka till Trondheim och söka boende och jobb men på vägen ändrade vi oss och åkte till Röros istället. Inte lika långt och ett lite mindre ställe vilket resulterar i lite billigare hyra och sådant. Väldigt kallt här, känns som -20 grader och de har en del snö, så min vinter har redan börjat då. Mysigt men känner att jag har med mig lite för dåligt med varma kläder och att vanan för kyla inte riktigt finns.. jag som tyckte det var kallt hemma. :)
Dock hade dom inget vandrarhem här så vi fick hyra en stuga på en camping, vi fick rabatterat pris och en stor fin stuga med kamin som vi eldar i nu. Dock den där äckliga musen som springer runt här då. Nu ska vi skriva ut CV:n för att imorgon bege oss in till centrum och söka jobb och boende. Röros är förövrigt mysigt och lagomt stort tror jag, iaf om man vill lyckas spara pengar.


Tar en bild från Google, detta är Röros!




/ Penntrollet i Röros, Norge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0