Snattare/alkolist


Blev kvar längre i Stockholm, jag har ändå inget speciellt att göra hemma och det jag har att göra kan jag klämma i hop på några dagar i stället så jag slipper dötiden. Så i dag bestämde jag mig för att kika runt på stan, se om det fanns något roligt. Visst kan det vara skönt att shoppa själv, det går mycket fortare då men man har ingen att diskutera med, ingen som kan säga att "den där satt verkligen skit fult/snyggt". Så jag bestämde mig för att iaf vänta med att leta jeans tills jag inte gick själv, då måste jag absolut ha någon som kan se med andra ögon, jeans är viktigt och det är mycket man ska tänka på för att de ska sitta snyggt, hålla bra, inte töja sig m.m.


Till saken, ni undrar säkert över min rubrik och ja jag har ju haft lite dåligt om pengar eftersom norgepengarna inte kommit så jag har börjat snatta och tänkte, det är ju lillördag i dag också... Nejdå, jag bara skojjas med er, skulle aldrig snatta och alkolist det är jag inte heller, jag kan till och med ha roligare ute på krogen nykter sen säger ju min mage ofta i från också så det skulle aldrig funka;).
   Men när jag efter en lååååång omväg hade tagit mig till Götgatan och gick in på H&M så började jag kika på smycken och märker att det står en man där som inte ser nykter ut och inte helt trovärdig ut heller för den delen. Bakom en pelare står en securitasvakt och har full koll på den onyktra mannen hela tiden. När han kikat ett tag på mannen så går han och ställer sig mer synligt så att den onyktra mannen ska se honom. Då utbrister fyllot:
-Så dyker du upp bara så där! Nu tappade ju jag kämpaglöden helt, fattar du inte det?
Vakten svarar då:
-Jag står bara här och gör bara mitt jobb.

När jag hörde fyllots uttalande höll jag på att börja skratta rätt (Hur ofta brukar en snattare svara så i stället för att försöka förklara bort allt?) ut men höll mig och smög istället i närheten för att se om någon mer rolig kommentar skulle komma eller om han kanske skulle dra åt sig alla halsband och springa trots att han inte hade någon chans. Han fortsatte att kika på smyckena, vinglandes. Då kommer en kvinna in och säger:
-Allt det här är mitt fel! Det är jag som är sen.
vakten tittar konstigt på henne men fortsäter hålla koll på fyllot. Fyllot svarar:
- Bra att du är här, alla bara glor på mig, speciellt han där så jag tappade helt och hållet kämpaglöden.

Konstiga människor tänkte jag och traskade ut...till de andra normala folket;)! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0