Modeller sökes!


Jag ska ju göra mitt gesällprov(slutprov) i slutet av oktober och jag tycker inte min handledare är den bästa på att hitta modeller så nu sätter jag i gång själv. Är det någon som känner sig manad? Helst i Stockholmstrakterna eftersom det är där jag är nu och eftersom provet är där! Annars kommer ni få åka en del. Det är inga extrema saker eller det behöver inte vara det iaf. Det jag behöver är:

*2 damklippningar(tjejer)- Den ena ska som längst ha till axlarna eller vilja klippa minst dit, pagé och sådant funkar också bra. Den andra får gärna ha en kort, kort frisyr. Då menar jag så att öronen syns eller vilja klippa sig så, pagé funkar även här(att man vill ha det alltså). 

*1 Herrklippning(Kille)-Här spelar det inte så stor roll vad det ska vara för frisyr i slutändan, bara inte långt så man kan sätta upp det i toffs eller så. En kortare killfrisyr helt enkelt, nästan vad som helst. Jag är villig att kompromissa :)

*1 Permanent- Håret får längst vara till axlarna och helst inte hur tjockt som helst. Annars ganska fritt.

*1 färgning(ljusare)-Jag ska alltså ha någon som vill gå från en ljusbrun färg till blont. Gärna helt naturlig färg från början, alltså helt ofärgad. Gärna kortare hår också, från axlarna ungefär. Hela håret behöver inte färgas men utväxten måste vara minst 2-3cm. Kille eller tjej spelar ingen roll.

*1 Cocktail frisyr(tjej)-Lite svår att förklara men förmodligen behövs ingen klippning på denna modell. Längden på håret ska vara som längst till någon cm över axlarna. En snygg kort frisyr till en festkväll helt enkelt.

Känns detta lockande? tveka inte utan lämna då en kommentar eller skicka till min mail ([email protected]) eller kontakta mig på mobilen. Gör det också om du är osäker och undrar över något. Annars kanske ni känner någon som ni vet skulle kunna göra detta eller som passar bättre in. Det vore guld värt i alla fall!  :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0