Äventyr i Nordsjö

                                     


Fredag:
Fika Med Josse och Jossan på finnen för att uppdatera oss lite i vad som händer för var och en och andra. Sedan hem för att förbereda för lördagens äventyr i Nordsjö. Helene, jag och Josefine skulle då cykla runt kalvsjön och picknicka lite. Så jag skulle hinna med att pumpta cykeln, fixa matsäck och sen kanske en prommis. Eftersom vi itne hade något gott bröd hemma bakade jag faktiskt mitt eget, hittade på det helt själv också, lr nästan iaf. Promenaden blev inte riktigt av utan Kristin kom förbi och hängde lite med mig i stället och sedan fick jag en förfrågan om att vara chaufför och det ville jag så klart.

Lördag: Vaknar av att klockan inte har ringt! Som tur var inte allt för sent men kommer då på att jag totalt glömde bort att gå ner till Statoil och pumpa cykeln, suck! Så det var bara att traska ner och pumpa i luften för att sen cykla hem och göra mig i ordning. Josefine och jag gissade på att trippen skulle vara ca 2km lång. När vi närmar oss Helenes hus ser vi sjön och det såg inte ut som 2 km. Vi fick sen reda på av Helene att det var 2 mil, men vi skulle ju ändå stanna och fika någon/några gånger så det kändes inte så jobbigt. Hittade en mysig sten/strand där vi låg och solade i ca 2 1/2 timme och sedan fortsatte vi. På vägen lyssnade vi på musik, knäppte roliga kort, spelade in små filmer, tittade på kossor och hittade en död ormunge som jag förövrigt trodde var en JÄTTEFET mask först.
   Vi klarade 2 mil galant och eftersom min far körde helt fel när han skulle hämta oss så cyklade jag och Josefine ca 5km till ut till vägen då vi undertiden också såg en påkörd grävling. Vi planerade utgång och äventyr till huddik men kvällen slutade med glass och robinsson i stället, vi eller jag var iaf helt slut och helt röd! Bondbränna delux, ingen vacker syn men den är snart borta nu. Så stark trodde jag itne solen var ;).

Söndag: Ut på promenad runt pölen men hinner bara halvvägs innan telefonen ringer och jag då cokså blir förfrågad att skjutsa och självklart ville jag det, en anlednind att ha bilen för mig själv och pumpa musik. Det slutade med att jag sprang hem och körde de bakfulla(fulla?) pojkarna till järvsö. Sedan tänkte jag vara snäll mot min mor och kratta men ja, krattan gick sönder självklart! Då tänkte jag vara snäll och åka och handla i stället vilket gick bra förutom motorstopp i rondellen KUUUUUL!

Det var min helg i kort  format och den tackar vi för. Nu ska jag ut i solen:)

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag jag kunde nog inte längta mer att blir fri från den där portfolien! ;) Mmm och det känns så läskigt att det är så kort tid kvar, att man inte kommer träffa klassen varje dag längre. Vi ska ha roligt, som tusan. Det är bara lite saker som ska lösa sig först... Men det blir nog galet roligt :)



Boxning var skitbra, men du ska seee hur mina händer skakar nu, haha ;D

2009-04-27 @ 11:26:23
URL: http://millimic.blogg.se/mikaela/
Postat av: josefine

mysig helg. fan vad goa vi är!

2009-04-27 @ 18:57:33
URL: http://senapsgul.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Tack så mycket :) :)

2009-04-30 @ 14:27:30
URL: http://millimic.blogg.se/mikaela/
Postat av: carro

2009-05-10 @ 12:48:25
URL: http://carolinasvedlund.blogg.se/
Postat av: carro

kan jag lova att vi ska ha!!! ;D

2009-05-10 @ 12:49:09
URL: http://carolinasvedllund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0