Leva livet..



Var ett tag sen jag skrev nu, men jag gör en kort summering.

Stockholm var det som sagt i helgen som var. Slapp åka tåget ensam och gå ensam på stan sen också för som av en händelse så skulle Jossan och Emelie ner med exakt samma tåg som mej och sedan gå på stan, hur många gånger händer det liksom? Jag hittade iaf det jag letade d.v.s. studentklänning, studentskor och balväska. Balväskan hittade jag btw bara för att jag gick vilse i stan när jag skulle snabba mig hem till Daniel och inte ville åka tunnelbana, det slutade iaf att jag hittade en stor väskaffär.. efter jag letat heela dagen och efter det bestämde jag mig att ändå ta tunnelbanan till Daniel. För tredje gången den dagen mötte jag på en väldigt speciell människa, en sån människa man bara hört talats om av andra. Det är nog ingen människa man vill stöta på, iaf inte tre gånger på en dag. Tanten är läskig, men vad var grejjen med att jag träffade på henne TRE gånger?
   Var ut på middag med Moster, ksuiner och två av mina syskon på kvällen, mysigt och sedan bar det av hem till daniel igen för att få sig lite sömn, även om jag ville gå ut. Men duktig som jag är så lade jag mig för att vara representabel på kursen dagen efter. klockan 8.00 åkte jag med tunnelbanan för att möta upp min kära klass och avnjuta en frukost på centralen. Sedan bar det av till Alvik för en klippp och färgkurs med dom hairdressing. Hur härliga människor som helst, sånna vill jag också jobba med! Sen var det lite coolt att se en tjej som gick ut frisör i gävle för två år sen stå och klippa med dom där urduktiga personerna, då fick man lite hopp. Det var iaf den bästa visningen jag vart på! För den delen var det skönt att vara i Sthlm en sväng också och träffa Daniel och Carro.


I veckan fick vi våra efterlängtade studentmössor, åååh vad taggad man blir. Inte lika "snygg" som jag trodde och sen satt den på pricken på huvudet. Ingen volym på studenten för mig inte, då får jag inte på mej studentmössan. VAd gör de, det finns värre problem. Men veckans största händelse för mig är nog att jag klarade det teoretiska gesällprovet och fick dessutom VG. Jag är så glad så det finns inte, nu är det bara det praktiska kvar och övar jag så ska nog det gå bra det med. Jag vill iaf ha det gjort snart så jag kan börja göra allt jag vill och drömmer om.
  Praktiktimmarna är klar också så nu är jag ledig varje fredag frammöver;). På söndag 14.30 bär det av mot Stockholm igen, men denna gång går trippen vidare med M/S Silja och stundetkryssningen. Jag längtar så och jag vill bara vara på väg NU! Tänk, en båt full med bara lyckliga ungdomar som bara väntar på att få stå och skrika "För vi har  tagit studenten, fy fan vad vi é bra!", gladare människor lär man ju få leta efter, iaf så många på samma plats.


Nä nu ska jag ta och köra en städning av lägenheten så det är lite frääsht. Sambo har jag fått igen också, Josefin Eklund är tillbaka:). Tidigare har jag ju bara vart sambo på deltid med Kristin men nu har jag sällskap igen:). Inte för att det var jobbigt eller så att bo själv, men det är alltid kul med lite sällskap och Josefine har jag ju bott med förr, Back in the days. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0