Låtsas som det regnar

Imorgon är det en vecka sedan jag Borde fått mitt provresultat från röntgen, imorgon Ska jag få svaret.
 
Återigen har vårde krånglat. Vart enda möte, varenda kontakt så har det varit något som krånglat på ett eller annat sätt. För en månad sedan hade jag en inbokad tid hos min Neurolog t.ex. Vi hade pratat om att jag då skulle göra röntgen, men jag skrev över mig till Ljusdals sjukhus och fick då krångla massor för att få ha kvar min tid hos neurologen i Stockholm, för att slippa stå i en tre månaders kö. När jag löst det och sett till så jag skulle få gå till min neurolog i Stockholm och jag pustar ut. Då dubbelkollar jag med min Neurolog vad som är bokat och om något krävs av mig innan röntgen. Då visar det sig att hon inte bokat röntgen utan hon hade tänkt att vi skulle ses och prata så kunde hon boka röntgen då (!?) Trots att vi pratat om detta tidigare, att jag skulle göra röntgen där oh då i september så hade hon ändå inte bokat tid? Jag ber henne att göra det och säger att prata kan vi göra efter. Så hon bokar en röntgentid och jag får då vänta i tre ytterliggare veckor eftersom jag då hamnat i kö ändå. Sedan skriver hon i mailet att det tar ca 4-5 arbetsdagar att få resultatet men när hon fått det så ringer hon mig.
 
I tisdags när det gått en vecka sedan jag gjorde provet mailar jag henne och undrar vart mina provresultat tagit vägen. Tillbaka får jag ett "tack mail" där hon skriver att hon slutat på avdelningen?! Men hallå, borde inte jag som hennes patient få reda på det? Hon hänvisar till en annan läkare som inte svarar, efter allt annat krångel med vården sen jag kom hem så ökar paniken och jag ringer röntgen och frågar vart de skickat mina bilder, har de tappats bort eller finns det någon som tagit sig an detta? Denna kvinna blir förvånad när jag säger att min neurolog slutat och det är därför jag oroar mig att papprena försvunnit. De har i alla fall blivit skickade till rätt avdelning. Jag ringer avdelningen men självklart har de telefontid på morgonen, jag talar in ett meddelande, försökte vara lugnt men kände både ilska, stress och besvikelse över att Återigen fått dåligt mottagande och hantering.
 
Dagen därpå ringer receptionisten, jag säger att jag borde fått mina provsvar nu och hon svarar att min neurolog har försökt nå mig. Jaha? vad jag såg på mailet hon skrev igår så har hon ju slutat hos er? Receptionisten svarar, ja, jo de är ju en annan läkare du fått nu men Hon har försökt fått tag på dig! Skumt alltihopa tycker jag.. Jag frågar om hon kan ringa mig och ge mig svaret idag då, min nya läkare. Men nä, då jobbar hon bara måndagar och tisdagar och nu var det onsdag. Jag blir irriterad och säger att jag vill ha svaret nu, att jag behöver ha det nu. Det är inte ett roligt resultat att gå och vänta på, jag är nervös och trippar på tårna dagligen.. Receptionisten svarar att läkaren försökt nå mig men inte hittat något telefonnummer.. Vilket borde finnas i min journal? Detta blir bara konstigare och konstigare. Till sist säger hon att jag nog inte behöver oroa mig för hade det varit allvarligare så hade de legat på mer för att försöka få tag på mig.. Jaha, ja men tack då, pju nu kan jag pusta ut! Eller så inte, klart jag vill ha uttalande från läkare.. återigen låter det som allting handlar om ett skavsår på foten ungefär, inget alllvarligt.
 
Men nu så, bokade de tid imorgon bitt för att ringa mig, så jag korsar fingrarna ber till alla möjliga gudar att jag får ett bättre besked imorgon! Men vem vet, kanske den läkaren slutat med och skickat över det på någon som är på semester i en månad ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0