The last song

Ni vet hur låtar och filmer kan trycka på knappar och få tårar att rinna? Jag har en riktig "tjejig" film som jag alltid, när som helst alltid gråter floder till, det knyts åt i hjärtat och jag gråter som en liten bebis.

Ikväll såg jag endast scenen där jag gråter, hela filmen är sorglig men mina tårar rinner vid slutet. När pappan gått bort och begravningen hålls, hans dotter som tidigare slutat spela piano i trots har skrivit klart hans sista låt och ska spela den låten på begravningen. "Varje gång ljuset lyser in genom fönstret, det är jag", sa pappan tidigare i filmen till sina barn.. Precis i ögonblicket när dottern ska spela låten på begravningen så lyser solen in genom fönstret. POFF så skrynklar jag ihop hela ansiktet, tårarna sprutar och jag sätter händerna för ansiktet för att lugna mig. När hon spelar blir det inte bättre, men så har man precis börjat lugna ner sig och då kommer sluttexten och låten "when I look at you".. Bara att låta det forsa ner för kinderna och invänta slutet!

Ikväll såg jag endast den scenen och jag har sett denna filmen flera gånger förr, men var endaste gång sitter jag där och känner sådan hjärtesorg!


Kommentarer
Postat av: Bettan

Hej raring!
Hoppas du mår bra och att du njuter av värmen, själv har jag lite svårt att vistas direkt i solen nu för tiden. Jag förstår precis vad du menar med "gråtfilmer" och att det räcker med en sen för att man ska dra igång. D vet ju att jag är en boktoka, vet inte om du brukar läsa något nu för tiden. Vare sig du läser eller inte så har jag ett boktips om du tycker om att gråta åt filmer, det går lika bra när man läser. Boken heter "Livet efter dig" författare är Jojo Moyes, en sträckläsarbok och jag verkligen "fulgrinade" och var glad att jag var ensam hemma. När sedan någon av min familj kom hit och såg att mina ögon var alldeles rödgråtna och jag visade upp boken så att de skulle förstå varför, drog jag igång och grät igen. Läs! Den finns i pocket..
Tusen kramar/Bettan

2013-08-05 @ 11:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0