Don't count the days, make the days count

En fartfylld helg med besök av moster och hennes man, extrajobb och lite sömn. Det är skönt att det händer saker, allt blir så mycket lättare då. Nu åker jag snart ner till Sthlm för att söka jobb, jag vill ha jobb NU. Vad som helst och jag börjar gärna imorgon, Ljusdal, sthlm spelar ingen roll men jag vill bara kommai gång nu. Jag har egentligen inte jobbat sen december, bara lite strödagar här och där så nu är jag rastlös och jag vet att med rutiner blir allting bättre. Jag ska inte bara åka ner för att söka jobb, jag ska även träffa min kära lillasyster. Hon som jag längtat massorefter och som ringde ofta och frågade när jag kom hem. När jag väl landade på arlanda så träffade jag henne en timme eller två sen skildes vi igen, fyra månader räckte liksom inte?
 
Ett samtal med vänner och han i Thailand, ÄNTLIGEN! Jag är så tacksam för telefoner, utan samtal skulle jag gå under. Klart det alltid är ledsamt när det är dags att lägga på och man hör allt om hur det är där (hur jag hade det för en vecka sen) men samtidigt vet jag att jag kan ringa så fort jag behöver höra en röst. Jag är ändå alltid lugn efter ett samtal från Railay, få höra deras röster och få höra honom säga "I miss you"  och jag blir varm i hjärta och själ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0