När man saknar något är detta något aldrig riktigt förlorat

Hade en trevlig middag/kväll för mormor i helgen, ångrar verkligen inte att jag åkte hem för den dagen. Skönt att se henne så himla lycklig.
 
Jobbsökandet går sisådär, jag tar första bästa jobb jag får för jag ville verkligen inte komma hem och gå som jag gör nu. Jag klarar det fint, mycket bättre än förra gången men jag blir stressad för varje dag som går utan att jag har inkomst men det är ju för utan inkomst kommer jag inte ta mig tillbaka. Pluss att jag vill ha en vardag här ett tag nu, rutiner och mindre tid att tänka. Jag tänker mycket och jag tycker om att tänka men för mycket tid att tänka är inte bra heller.
 
Klart det är jobbigt att inte vara där, att vara så långt borta men jag gör det bästa av situationen och njuter av den här tiden på ett annat sätt. Jag trivs att vara på hemmaplan nu, till stor del. Sedan fokuserar jag på mig och målet, tänker att var dag är en dag närmre mitt mål istället för att det är sååååå lång tid kvar innan jag är där igen. Det var min kära bror Hans som sa dessa ord till mig och jag tog till mig på en gång, vi hade ett väldigt bra samtal på vägen hem från Arlanda, det var en givande resa och att somna varje kväll och vakna varje morgon blev så mycket lättare med tanken "en dag närmare".
 
Sen är de klart den där gropen kommer ibland, den där huggande känslan i hjärtat, brännande känslan i ögonen av tårar som rullar, den där stunden då man bara vill knäppa med fingrarna och stå där på Railay igen bredvid mina vänner och honom och helt plötsligt känns tiden så lång innan det fina återseendet. Men skulle dessa känslor aldrig dyka upp skulle jag börja undra om jag verkligen gillade Railay, mina vänner där och honom så mycket eller om det bara var inbillning.. Att sakna och gråta är för mig något man gör när det är något eller någon som har en stor plats i hjärtat och betyder mycket, så ja jag är glad för dessa gropar ibland, så jag blir påmind :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Honom?

2012-10-04 @ 14:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0