Intryck.

Några dagar i stora staden fylld med kära återseenden, mormors historier och mat, strosande i solskenet, kaffe på ett mysigt fik, viktiga ärenden, återseenden som inte blir av, vänner jag saknar och inte hinner se, svar på funderingar, långa samtal med kär vän och mer funderingar. Beslut.

Detta ledde mig hem till byn en lördagseftermiddag, tåg, telefonsamtal om livet, middag med människor som får mig att känna mig delaktig, åter kära återseenden med vänner och familj (en del av de jag håller närmast hjärtat), dans till en dj vars storhetstid var under min gymnasietid (nu var han bara en kille som gjort några låtar förr och spelade dålig musik nu), fuldans, möten med människor i en bar, fina människor, fula människor man inte bör lägga energi på. Möten som leder till samtal, oväntade samtal i fullmånens sken på en brygga med spegelblankt vatten och ord som kändes opassande men ändå utalade på helt perfekt tid och plats. Tankar om mina beslut, varför man hela tiden måste göra val och vad som då är rätt och fel. Varför måste allt vara antingen rätt eller fel? Varför måste beslut alltid leda till att man väljer något samtidigt som man väljer bort något annat?

Åter till att köra de förfriskade människorna, historier om hur kvällen var ur deras synvinkel. Fysiskt är jag där, framför ratten i bilen tillsammans med vackra människor, psykiskt är jag någon helt annanstans, själv för att finna svar på mina funderingar, för det är bara jag som kan finna mina egna svar.. Ta beslut.

Intryck kan göra stor skillnad, vare sig det är kroppsspråk, möten eller ord ur en telefonlur där samtalet kommer från andra sidan jorden, där solen just går upp och en ny dag gryr medans min dag just slutar till ett sken av en fullmåne och ord som faktiskt berör (förbjudet eller icke), ord som inte kommer från landet där solen just går upp, där de förväntas komma ifrån. Nej inte därifrån utan från personen som står bredvid mig, i landet där dagen nått sitt slut och fullmånen skiner starkare än någonsin och speglar sig i det stilla vattnet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0