Home is where your heart is

En flygresa, 10 timmar från mitt hemland och ytterligare 4 timmar från mitt hem och den största delen av mina närmaste. Än återstår ca 2-3 timmar innan jag kommer kunna slänga av mig väskan, andas ut i mitt andra hem och tillsist överraska och krama om de människorna som är mina nära här, de som tagit en plats i mitt hjärta på olika vis. Jag lämnade en bit av mitt hjärta här för en månad sedan och som min mamma sa "lämnar du något på ett ställe betyder det att du kommer tillbaka".. Så här är jag!

Så tillbaka i landet med de leende människorna, starka maten och den knackiga engelskan. Snart är jag åter på en av de bästa platser jag vet, Railay! Denna gång utan någon av mina systrar som var med mig här tidigare, det kommer kännas konstigt.. Ibland undrar jag vad jag håller på med? Men jag vet vad jag gör, det är bara inte likt mig alls och det är en ny upplevelse på sitt vis, hur det går återstår att se men när jag är hemma igen är jag förmodligen lite mer erfaren, vet lite mer, kan gå vidare eller håll kvar och jag känner mig förhoppningsvis mer färdig och kan då fokusera på mig, mitt och alla hemma.

Jag försöker att inte tänka så mycket, inte ha så stora förhoppningar även fast jag innerst inne har det men jag är faktiskt också medveten om att det här kan bli två jobbiga, hårda veckor men det är två veckor, ingen livstid och inte heller en hel sommar/höst av bara grubblande. Nä hellre ångra något man gjorde än något man inte gjorde!


Kommentarer
Postat av: Sigbritt

Hejsan Ewe! Jaha, du åkte tillbaka till de trevliga människorna så fort igen. Hoppas du får det bra under denna resa också.Spännande att kolla din blogg varje dag.Ha det SÅ bra i värmen i solskenets land. Kramizar till dej. Var rädd om dej/Sigbritt

2012-05-29 @ 14:15:06
Postat av: J

Jag vet inte varför,men jag rös när jag läste det du skrivit.

Bra skrivet. Hejja dig! :)

2012-05-30 @ 13:10:57
Postat av: Anonym

Livet är fullt av vägval. Just nu väljer du vägen över Thailand:) Älskar dig!

2012-05-30 @ 22:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0