Fångad av en stormvind

Regn, vind, storm och åter massa regn. Hade detta varit för två månader sen under min backpackingresa så hade jag svurit åt gudarna och dansat för att få solen tillbaka. Just nu gör det inte så mycket, jag är inte här av samma anledning nu som då. Jag är inte gjord av socker och när regnet kommer blir alla genast kall och vi kurar ihop oss för att ge den värme vi har, största delen kommer från hjärtat.

Kreativiteten flödar men blir inte så sysselsatt som den borde, då sätter den sig i huvudet och tankarna går hit och dit, virrvarr av tankar, åsikter och känslor. Hjärnan och hjärtat samarbetar allt för sällan. Det den ena tycker är fel tycker den andra är världens bästa ide, precis som med människor. Men hur rolig vore världen om vi alla var likadana? Tyckte och tänkte likadant? Enligt mig vore det inget vidare alls, även om man ibland skulle önska att det var lite så när förståelsen för andra människor inte riktigt finns.

Här sitter vi alltid en klunga människor, minst fyra stycken och diskuterat livet och allt runtomkring. Vi kan sitta i timmar vid frukost för att sedan möta upp några fler för lunch och fortsätta konversationerna. Jag älskar det, jag älskar att ta del av andra människors livshistoria och att sedan dela min med andra. Oftast slinker en eller två öl ner och vi avslutar inte dessa konversationer förän sent, runt midnatt. Alltid på samma ställe. Stället vi alla trivs bra på, där det sprids så mycket värme och glädje, där jag faktiskt blivit erbjuden att jobba och delta i att sprida deras värme, där jag kan sitta i timmar och bara titta och le.

Ja, det är stället där han jobbar. Han som en gång snurrade till hela min värld, han som dök upp från ingenstans i mitt liv, när jag hade helt andra planer och idéer. Som fortfarande snurrar till det en hel del för mig och mitt virrvarr av tankar och känslor.. På gott och ont. Kanske lever jag i en bubbla, en fantasi just nu men jag tänker leva i den så länge jag kan och i denna bubblan kan jag sitta och njuta av hans leende, ögon och värme i timmar, för alltid!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag gillar din bubbla.

2012-06-07 @ 19:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0