Stoppade tiden för en stund, var det någon mening i det?



Ja, Evelina har gjort det IGEN! Jag som aldrig försover mig (endast så jag inte har lika lång tid på mig innan jag bör vara på jobbet), Men två gånger det senaste halvåret har jag vaknat när jag redan skulle ha börjat. En gång på trendmässan då jag vaknade 20 minuter efter min starttid.. trött och sliten som ett as så slängde jag i mig frukost och drog tre gånger på ögonfransarna och var ändå där 30 min senare. Men jag såg ut som sju svåra år, man skulle kunna tro att jag hade druckit alkohol i flera dagar innan och itne sovit alls, men så var det inte! Tack vare att Evelina E ändå tyckte jag gjorde ett så himla bra jobb och ändå tyckte om mig så klarade jag mig genom denna dag fint.. förutom att när jag slutade skulle jag vara påväg till bollnäs på en gång, men väskan var opackad och jag var ostylad ;P..


Andra gången var idag?!
Jag ska kliva upp vid 05:30.. vaknade och kände mig utvilad och tänkte att nu kan det ju inte vara långt kvar tills jag ska upp men jag kikade på mobilen och det stod att klockan var 01:40.. så jag lutade mig skönt tillbaka och tänkte "jag har ju många timmar kvar att sova". Några timmar senare vaknar jag av att det börjat ljusna.. och när det gör det då har jag varit på jobbet i 2 timmar redan.. får panik, tittar på klockan och det står 01:50?!?!?! Vad faaaaaaan! Det stämmer inte så jag rusar upp och är helt panikslagen och letar efter någon annan klocka, hjärtklappning till tusen.. eftersom jag har ett ansvarsområde som ska vara gjort varje morgon, fixa smörgåsar och våfflor tills vi öppnar bland annat. Jag börjar i vanliga fall 07:00... När jag tillslut fick fram en klocka så var den 9.00!!!!!!!!

Varför har ingen ringt? varför har min klocka helt plötsligt stannat mitt i natten? VARFÖÖÖÖÖR?! De måste hata mig på jobbet.

Men jag ringer min chef och är helt upp i varv och ber så hemskt mycket om ursäkt och förklarar hur det ligger till och hon skrattade och frågade m jag kunde vara där snart.. Självklart sa jag och slängde i mig frukost och på med kläderna.

09:30 var jag på plats... alltså 2,5 timmar senare än jag skulle.. en sovmorgon på sisådär 4 timmar, är det verkligen möjligt? Jaa, heter man Evelina så är det tydligen möjligt. Jag skrattar bara åt det nu och mina chefer gjorde likadant, tur de tycker så mycket om mig för jag hade inte riktigt litat på mig om jag var dom.. men de berömmer mig fortfarande och skryter om mig för kunder och försäljare, jag är såå glad för det och dom är verkligen guld!



Så varför stannade min klocka inatt då? Var det tid för eftertanke? Alla vill vi ju kunna stoppa tiden ibland, min gjorde det.. ska ens en mobilklocka kunna stanna?!


/Penntrollet som stannat i tiden för en stund

Kommentarer
Postat av: Anette

Sånt händer!

2011-01-29 @ 10:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0