Söndag, söndag, söndag!



Idag är dagen då jag borde ta mitt stora beslut?! det har varit en väldig bergochdalbana sen jag kom hit med vissa beslut. Just nu har jag att välja på att jobba på en väldigt bra salong som frisör, dock sämre lön.. eller jobba massor på ett café 3 mil härifrån men då tjänar jag bättre och sedan har jag lite napp på ett träningscenter här i närheten också. What to do?

Mina tankar går just nu så här: Jag vill jobba som frisör för att salongen är så bra och jag kommer få börja lära mer om ekologi och sånt som jag är intresserad av och de kommer verkligen satsa på mig, men samtidigt är jag ju i norge för att tjäna mer pengar? Och jag har redan efter denna haft ont i axeln varje dag när jag kom från salongen, även om jag bara jobbade 4 timmar, förslitning, REDAN?! Eller på gång, är rädd att förstöra för min frisörframtid då också.

Att jobba på café skulle vara både bra och roligt. De har så långa öppettider så jag har stor chans att jobba över, stämningen där kändes lite som på campingen, väldigt familjär och mysig. Jag belastar inte axlarna på samma sätt men kommer då inte utvecklas som frisör heller. Dock kommer det inte alls vara krävande psykiskt, snarare skönt, bara jobba hårt och inte tänka så mkt mer.. så är det inte när man är frisör, när man kommer hem har man flera kunder att gåigenom från dagen och samtidigt fundera på morgondagens, lite så är det iaf.. Man släpper inte jobbet när man går därifrån.

Att jobba på träningscenter skulle också vara roligt. Jag skulle då få gratis gymkort och kunna träna hur mkt jag vill samtidigt som jag får känna på den branshen lite, jag är ju väldigt intresserad av den med!

Helst skulle jag vilja göra ALLT, mend e går inte! Veliga bettan ska fortsätta vela ett tag till iaf..

Det är dagsläget från trondheim!

/Penntrollet

Kommentarer
Postat av: Carro

Ta Cafe OCH träningscenter då?



eller satsa på ekologiska shopen? får du ju gratis vidareutbildning, som kanske skulle kosta mycket om du skulle göra de se?



Café kan du säkert jämka med gymmet?

2011-01-17 @ 08:21:25
URL: http://cajline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0