Norsk morsdag!

Idag är det morsdag på Norska.. lr i Norge! Så jag gratulerar väl mamma på denna dagen då, även fast hon är i Sverige :)


Hör och häpna! Till och med jag har fått gratulationer på denna dag, men jag tyckte inte det var lika roligt som alla mammor kanske tycker. Hela 2 gratulationer på morsdag?! Vad är det frågan om, jag har inga barn!!! En kund igår som kom fram och köpte en morsdagstårta som glatt sa "man får gratulera med dagen imorgon".. Jag såg lite frågande på honom men tackade fint för att inte verka otrevlig, sen insåg jag vad han menade. Sen en idag, när jag var på Bunnpris så gratulerar de fint i kassan.. till mig?! Hade jag något barn ståendes bredvid mig lr i famnen? nää, jag förstår inte?




Fast I höstas i Stutgard (Spruttgard, som Helene skulle sagt) fick jag ju iofs en liten knodd. En liten blond en, knasigt för jag är inte blond alls och itne en enda lock hade hon! Vem pappan är vet ingen, säkerligen blond?! Men allt gick så fort, efter 3 veckor så hade jag henne där i famnen och på två minuter var hon borta igen... Hon sitter nog kvar där, i sin korg hos damen som försökte sälja den "levande dockan" till mig genom att kasta den i mina händer och genast började hon berätta vad som var så bra med den, på tyska som tur var så jag hängde väl med till hälften ;).



Ni ser väl lyckan?.. lr ja, jag ser iaf lika sliten ut som en mamma skulle vara. Men jag hade ju bara varit ute och tågluffat i tre veckor!

/Penntrollet


Kommentarer
Postat av: Nettan

Tack så mycket hjärtat!

Ett stort varm hjärta till dig idag på alla hjärtans dag: Saknar dig så:

2011-02-14 @ 14:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0