Kokar soppa på en spik


Jag vet inte.. kanske är mat och bakning mitt kall ändå? Jag är rätt bra på att "koka soppa på en spik" faktiskt. Här behövs inga recept utan bara lite fantasi och gångerna jag misslyckats är faktiskt få. Jag tycker ju egentligen det är roligt att både baka och laga mat.. men bara när jag får vara kreativ och inte följa recept och upplägg till punkt och pricka.

Det är just därför jag ALDRIG tänker bli kock.. och just därför jag hatar att stå vid det där stekbordet när man jobbar inom hotell&restaurang. Laga mat till en främling och sen ska maten vara på ett visst sätt.. gud vad tråkigt!
Grillkvällarna på campingen gillade jag, förutom att jag då fick laga mat till 100-150 pers.. men jag fick ändå mixtra med kryddor som jag tyckte. Och gott betyg fick jag av gästerna!

Meen jag tycker ändå mer om att jobba mer socialt och ha kontakt med människorna, tråkigt att stå i ett kök hela dagarna och bara höra rösterna på folk, nää kock de får någon annan bli! Jag nöjjer mig med att trixa och fixa i hemmaköket!


"Vad har vi i vårt kylskåp?" Det skulle nog mitt matlagningsprogram heta!

/Penntrollet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0