Keep your friends close but your enemies closer...



Kom nyss hem från jobbet, försökte verkligen få jobba imorgon.. men ikke! Till saken tillhör då att det jobbar en liten vietnamesisk dam med mig, som inte tycker om ny personal. I vanliga fall tycker hon inte om att jobba lördagar men den här lördagen ville hon då inte vara ledig.. bara för det var jag som ville jobba säkerligen.

Jag har blivit varnad för henne så många gånger men bestämde mig redan från början att jag skulle nog lyckas få hennes förtroende ganska snabbt och hon skulle då inte kunna sätta sig på mig! Så jag smörade en del, frågade massor även om jag hade en del svar själv och främst.. Försökte hon vara elak och sätta mig på plats så sa jag emot?! Ja, faktiskt.. jag är förvånad själv över min inställning och beteende, men jaa.. hon har då hittills aldrig lyckats trycka ner mig, även fast cheferna sagt att jag kan få vara beredd på det. Så faktiskt så dröjde det inte länge förän hon började hejja på mig och faktiskt pratade med mig som vanligt folk.. Sen att hon vägrar släppa ifrån sig stekbordet är ju en sak också.. men jag slipper gärna stå där, även om det kanske är bra att jag vet hur all mat ska vara, men de är peace of cake. MEN, hör och häpna.. redan förra helgen så stog hon och gick igenom varenda maträtt med mig, de andra stog nästan och gapade och min chef sa senare till mig att jag verkligen skulle ta det som en komplimang för så fort har hon aldrig släppt stekbordet :).

Meeen, hon har då inte accepterat mig helt och hållet än.. hon vägrade ju som sagt låta mig jobba imorgon, jag såg lyckan i hennes ögon. Jag vet inte riktigt vart jag har henne, för ena dagen så är vi "bästa kompisar" och nästa hälsar hon knappt på mig, men jag tycker det är mest roligt ändå.




Visst att jag tycker hon kan vara hemsk ibland men nog har jag varit med om värre.. är hon grinig är jag grinig tillbaka, eller så smörar jag ;). Men efter alla dessa varningar jag fått från andra så kan man ju tro att hon är värsta monstret. Igår var det till och med en stamkund som kom fram och frågade mig "Är dom snälla mot dig här, är ALLA snälla mot dig?".. jag förstog ju direkt vem han syftade på. Han var sååå söt och sa åt mig att, försöker hon sätta dig på plats så stå på dig Evelina! Hon har fått så många att sluta, men du ska inte sluta.. Eftersom jag är så känslosam vart jag alldeles rörd och nästan snyftig ;P. Sen kom monstret så då var det bara att sträcka på sig och se stor och stark ut igen ;P!




Tänk att denna människa fick ett alldeles eget inlägg?! Hur gick detta till.. Jag hade ju kunnat skriva om den söta lilla burmesiska fröken istället eller den roliga norska tjejen, eller mina chefer som skulle kunna göra vad som helst för mig. Så skrev jag om henne?! Jaa, okej.. jag unnar henne det ;)




Nu ska jag ut och ta mig en powerwalk, försöka komma på något att roa mig med imorgon, ge mig förslag!!
/Penntrollet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0