Izabelle Andersson



.. På sistone har jag fått höra klagomål att det låter som jag bor själv, det gör jag ju inte! Jag bor ju med min kära lillasyster Izabelle, kanske mer känd som fisen.. för hon kommer alltid vara det, den minsta av oss alla, lilla fisen!

Men hon har inte hävt ur sig så mycket roliga/knäppa kommentarer på sistone, har hon börjat skärpa sig?
Jag menar det brukar ju jämt komma något helt osammanhängande ur hennes mun? Men igår, då kom det.. inte lika klockren som i vanliga fall, men lite roligt var det!

Till saken hör att Isa JÄMT sover i hur mkt kläder som helst och jag tvärtom.. men igår så studsade hon in i sovrummet och säger..
-vet du, idag tänker jag sova utan tjocktröjja och mysbyxor!
-Varför, frågar jag och skrattar lite..
-Jo men för att jag behöver det..
-behöver det?!
-Jaa, jag behöver.. jag behöver.. lite naket, säger hon så som att det inte var något konstigt alls i det.

Såå jag fick mig ett gott skratt innan jag somnade!


För någon vecka sen gick hon vilse här också.. Hon var ute och powerwalkade och tyckte att det var en smart idé att gå av gångvägen och gå på en skoterled istället. Hon gick och gick, uppåt och uppåt och såg hela tiden vart vi bodde och vart hon skulle.. Men ändå fortsatte hon gå.. uppåt?! Efter ett bra tag kände hon att hon var vilse, uppe i bergen.. men fortsatte gå.. uppåt?! istället för att vända och ta samma väg tillbaka. Nä det skulle vara så tråkigt sa hon, hon trodde man kunde gå över berget? Tillslut möter hon en snäll tant och passar då på att fråga:
-Hur kommer jag ner härifrån?



Detta är ju ganska milda saker för att vara min lillasyster, de vet alla som känner henne! Hon kan få skånska att låta som Norska, få båts-hake att heta båt-shake, Aspen USA till Aspenusa, Friskuss till friskuse.. och vara helt seriös när hon säger det.
   När hon var liten liknade hon mest en liten pojke, hon trodde även hon skulle bli en pojke när hon blev stor och hade världens teori om det.
   Hon kan bli väldigt blåögd när hon dricker och tro att hon är världens starkaste kvinna utföra hyss så man får hjärtslag.
   Hon är dålig på att ljuga.. speciellt när hon dricker, t.o.m om man lägger orden i munnen på henne och säger vad hon ska säga så avslöjar hon ändå "Mamma, jag har druckit mer jägermaister än pappa, jag klår han".. för att sen få ett mindre roligt slut på kvällen, för hennes del! Carro och jag hade rätt roligt. Samma som när hon fyllde 18, dejavu upplevelse kan man säga.
   Att berätta alla sjuka och dumma saker man själv gjort är en dum idé.. Då tar hon bara den ideén och förstorar den mer än 10 gånger och tycker att "du gör då minnsan jämt si och så, är på efterfest till 8 på morgonen blahablaha". Hon är så påhittig den lilla och kommer undan med allt.. hon är JÄMT oskyldig! vad har vi mer?  Gott om hennes fina citat finns det i alla fall och mer lär det bli!

Men det här, det är min lillasyster.. i ett nötskal!
( Bilden som skulle läggas upp fungerar inte.. det kommer ;) )


/The redhead






Kommentarer
Postat av: Anette

Kuul!

2011-02-05 @ 13:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0