frisör vs. rörmokare



Hade en hysterisk Izabelle på Kiwi med stooora hårproblem, så vem fick rycka in?! jaaaaag! Här fick jag hoppa över min träning för att hon skulle kunna vistas utomhus när hon åkte hem.. tur jag har "pilla med hår" abstinens så det slutade rätt bra ändå :).

Av någon konstig anledning verkar det ibland som jag flyttat ihop med en karl.. Oftast önskar jag att jag hade flyttat ihop med en karl. Eftersom jag oftast får sköta det mesta här.. okej Iza tar disken. Men allt tungt, äckligt och jobbigt får jag göra ;P. Pluss att jag får ta hand om tvätt och matlagning! Just för att när Iza tvättar vet man aldrig vad man får ur, hänger hon tvätten så har man nog aldrig sett något skrynkligare sen. När hon lagar mat.. ja, de är en helt annan historia. Men tydligen är hon proffs på pommes ;). Sen.. om täcket skruvar sig i påslakanet, vem kan sova i det?! Iza kan,för hon orkar inte ändra. Känns lite som jag flyttat ihop med pappa ;P

Igår fick jag leka rörmokare här hemma också.. bland det äckligaste jag vet! Men eftersom Isa inte vet hur man gör fick jag göra det. Faktiskt så hade vi en utbildning av det på frisör?! Men att rensa de avloppen var rena rama barnleken mot de här.. USH! Jag kräktes (nästan), fick skärsår och skrubbade mig noga efter.. FY! Men mamma och pappa borde vara stolta iaf! Jag kanske är min egen dröm-man lr? nääää ;P!


/Penntrollet


Kommentarer
Postat av: Nettan

Vi är stolta över dig ! Pappa kan också sova med täcket som en skruv i påslakanet.

2011-02-08 @ 14:39:37
Postat av: missbill

Heej! gillar din blogg:D

vad tycker du om dagens samhälle? tjejer får inte vara snygga, och häller inte vara fula? varför får man inte vara stolt över sig själv längre?:D kram

2011-02-08 @ 15:06:46
URL: http://missbill.se
Postat av: lovisa

allt bra idag?:)

2011-02-08 @ 15:18:28
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0