Evelina gör det igen


Återigen.. är det bara jag som lyckas klanta mig så här mycket på en dag?! ENJOY!

Börjar dagen med att tanka bilen, MEN tanklocket har fryst.. står och svär över det och är stressad men måste ha bensin i bilen så tillslut fick jag upp det. Då när jag ska sätta i kortet i automaten så fungerar inte den.. jag måste alltså ta en annan pump!

Sladdar och slirar iväg som värsta rallyföraren, var lite rädd där ett tag men det gick bra.

Väl framme på jobbet så kommer jag till isbaren, där har ALL italiensk is smält. Trycker igång allt som ska tryckas igång.. går iväg till cafét och ska smöra våfflorna, då kommer en kille från telekiosken och säger att allt slocknat i isbaren och det luktar bränt, jag tänker "det är inte sant"! Men jo, det var det. Ringer min chef som fixar det lite..

Under dagen när jag sen ska göra milkshake så lyckas jag HELA tiden ta för mycket mjölk och sprutar mjölk över hela mig och disken/golvet.. gör samma sak om och om igen. Ska sedan göra irodning espresso i en kanna, kannan rasar i golvet. Men den var av metall så det lät mest illa. Susar förbi muggarna och glasen och tydligen gick jag lite för fort för sen small en av muggarna i golvet.

Sist men inte minst.. Står och gör mjukglass åt en liten unge, maskinen smäller till som när glassen är slut. Så jag kollar om den är det men det var den inte. Testar att göra en ny glass... Varpå det sprutar smält mjukglass utöver golvet och heeeela mig?! lr åtminstone hela byxorna och min ena arm som var helt vit! Kunden tyckte inte alls det var lika roligt som jag tyckte..

Jag har alltså lyckats idag igen.. men destor roligare har jag ju haft då. Och jag lovar att killarna i telekiosken nog haft en extremt rolig dag, som de brukar ha när jag jobbar i isbaren! Jag vet att dom bara står där och väntar tills jag ska tappa något, ramla lr vad som helst, dom gillar det, men dom vågar inte visa det så där går jag och skrattar för mig själv som vilken mupp som helst.


/Penntrollet


Kommentarer
Postat av: Anette

Du är så "rolig". Hahahahahahahah

2011-02-14 @ 19:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0