Våghals, vin, glada norrmän och Irish coffé

Ja nu har uppdateringen varit lite dålig igen men jag försöker hinna med men det kommer liksom annat emellan.. men jag ska, för er skull! :)

Har nästan precis kommit hem från en jobbkväll på campingen.. allt lunkade på som vanligt, små stressigt men ändå helt under kontroll. Tills Marja ropar på mig och säger, kom och hjälp mig här, du kan det här! Då står hon alltså i baren och jag har ALDRIG jobbat i baren.. men, "fake it til you make it".. innan kvällen var över gjorde jag t.o.m irish coffe m.m. utan problem.

Igår var det vin coh grillkväll hos syster Barbro med Malin, Fia och Carro J. Jag tog Carros (syster) cykel dit.. som jag kämpade, hon hade höjt sadeln, säkert för att jävlas! SÅ när jag kom fram satt det fint med lite mat och vin. Vi spelade sedan våghals och jag skrattade så himla mycke, Tål verkligen att göras om detta!

Måste även säga till min lillasyster en ganska rolig sak som hände på campingen idag: Världen är liten.. En norrman var in och fikade hos oss idag och tyckte jag var så trevlig så han började småprata lite med mig. Han skulle med sin familj åka vidare mot Norge på semester nu, de skulle norr om Trondheim. Så jag frågade så klart var och berättade att jag har en lillasyster som är och jobbar i Grong nu. Då skrattade han så gott och sa, men du.. Grong, vi stannar jämt där när vi åker till Norge och äter på det fina värdshuset dom har där. Jag berättade då att du jobbade där och att världen är allt bra liten. Han tyckte verkligen om svenskar inom servicebranchen och jag sa att han skulle hålla utkik efter dig där... dom lär nog vara där imorgon någon gång ;). Håll utkik efter en glad norrman, inget hår, hans fru var korthårig med mörkt hår och sedan hade de två söner också, en ganska liten och en i kanske 7års åldern. Detta gjorde min dag :)!

Jag lovar att bättre mina uppdateringar, just nu orkar jag dock inte skriva så mkt mer, ögonlocken är väldigt tunga nu.
Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0