Fredagsmys, julmys, adventsmys?

Så skulle jag sammanfatta min helg!
Min fredagskväll spenderades hos Bullas i Nordsjö. Märsterkocken Helene visade sina kunskaper och vi snodde ihop en suupergod kyckling/ädelostpaj och toppade det med lite idol, struntprat och godis.
Lördag vart en låångfika på Finess med Marcus. För att sedan vara lite juliga och påhittiga så gick vi hem och bakade pepparkakor, har inte gjort det på flera år. Men jag märkte ju varför... Den där myten som man jämt hörde när man var liten. "Ät inte förmycket pepparkakor/pepparkaksdeg, då får du magknip". Jag har aldrig riktigt trott på den, men de fick ju jag sota för igår.. Jag låg som en liten boll i sängen och sökte sympati, vilket jag inte fick så mycket av ;P.

Idag tänkte jag däremot vara duktig och ta mig en promenad nu och sen kanske träna, ta tag i det här igen. Eller åka och baka hos Carro.. vi får se ;).

Så dagens tips: Ät inte för mycket pepparkaksdeg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0