Crossroad

När ska saker och ting börja flyta på som det ska för mig? När ska vägen till saker och ting bli rak, bakom varje hörn finns ett nytt berg. Jag är så glad att vara hemma hos mina kära men man kan inte leva på det, man måste jobba, utvecklas och upptäcka nya saker. Min plan var nu att åka hem från Norge, satsa på gesällen i oktober för att sedan åka på nya äventyr. Då skulle jag slippa anpassa mig mer efter gesällen. Nu går nog den planen i botten, jävla gesäll! Den ställer mest bara till det för mig, är det ens meningen att jag ska ha den då? Jag vet inte, börjar fundera på att det inte är det.

När jag ÄNTLIGEN hade tagit ett beslut(väldigt stort för att vara mig) och jag klappade mig själv på axeln för att jag gjort det, då kom ett stort berg ivägen som jag nu måste fundera hur jag ska ta mig förbi, springa förbi det och strunta i allt? Eller ta tjuren vid hornen och börja klättra upp för det och lägga om min plan? För att klättra över ett berg tar längre tid än om vägen hade varit rak, utan berg.

Det här hade kunnat vara ett lätt beslut om jag hade haft ett jobb, boendet hade vart som det är nu och jag inte redan hade planlagt vintern att åka på nya äventyr. En månad klarar jag mig utan jobb och inkomst men ett halvår kan bli svårt. Inte bara för inkomsten utan också för rastlösheten.

Nu ska jag sätta mig med Lars W och försöka komma på en bra resväg för att komma förbi det här berget, jag tar gärna emot tips!?





Kommentarer
Postat av: Pilly

Håll ut snygging. Du kommer fixa det här! PÖSS

2009-09-17 @ 15:55:15
Postat av: josefine

du är världens bästa!!! det kommer fixa sig. big love!

2009-09-20 @ 12:14:32
URL: http://senapsgul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0