Välkommen till Sachajuan.. Du pratar med Evelina!

Först måste jag bara skriva att i dag klarade min Lillasyster körkortsteorin!! Nu är det bara en del kvar och den kommer också gå fint, jag är så glaaaaad för dig:)  (men det känns konstigt att du nu är 18 och snart får köra runt i bil...)


Här fortsätter min turné, ni vet.. Redhead on tour! Nu har jag hunnit komma ner till Sthlm, jobbat tre dagar på Sachajuan och jag trivs. Salongen är helt nyöppnad, allt är nytt, exakt allt. T.o.m Väggarna, golvet, besticken, ALLT! Det har aldrig ens varit en lokal där förut. Ganska speciell känsla att packa upp varor på en heelt tom hylla, att se allt från start och vara med för att bygga upp en del av detta, för det är ju det jag ska. Jag ska ju med hjälp av dom andra två som jobbar där se till att allt går runt genom mina kunder. Redan nu har jag fått ta mycket ansvar och ta för mig, jag gillar det. I bland har jag mer koll än ägaren har jag fått höra och det känns kul haha, då känner man sig bara mer delaktig. Jag känner mig inte så mycket som en anställd, inte lika mycket som jag gjort någon gång innan. Nu känner jag mig mer hmnn.. delaktig helt enkelt. Men det känns fortfarande helt sjukt att jag, JAG, ska nu jobba på en sån här salong, en salong som jag tidigare bara drömt om och tänkt att "om tio år kanske, då kanske jag har tillräckligt med erfarenhet och kunnskap för att jobba här". Så är jag där nu ?! helt sjukt..

Bostad går si så där, men jag har tak över huvudet och det är huvudsaken och sen letar jag lite varje dag, så mkt jag hinner.

Har ni någon tid över så gå in på www.sachajuan.com och läs om alla frisörer som jobbar där så förstår ni vad jag pratar om när jag säger att jag inte fattat än att jag nu är anställd där.  Leta er sen fram till salongen i sollentuna och frisörerna där så kan ni läsa om mig och mitt "frisörliv". Texten har min kära vän Josefine Owetz skrivit, utan henne vore den inte så bra, du är guld!

Nu ska jag ta och gå och lägga mig, upp i morgon och iväg igen, min 4 dag på Sachajuan!
G'natt!



Kommentarer
Postat av: josefine

du är den bästa jag vet hjärtat! <3

2009-12-14 @ 23:09:56
URL: http://senapsgul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0