magont, sjukhus m.m.

Jäkla mage med bara massa problem för tillfället. Länge har jag vart glad för att jag kunnat äta det mesta utan att känna av det i magen. På de senaste 2 månaderna ändrades det och jag tänkte.. bara det inte blir som förr då det var lättare att säga vad jag kunde äta än att räkna upp allt jag inte kunde äta. Det var så jobbigt, tråkigt och krävande att jämt, JÄMT behöva tänka efter, kan jag äta det här? innehåller de nå mjöl, mjölk, för mycket fett, nåfot som var för hårdsmält för magen som t.ex skalet på gurka, äpplen, paprika m.m. Speciellt jobbigt var det när man skulle äta borta, det är alltid svårt att förklara för andra vad de är som funkar och itne funkar, hur ont det gör och att man inte vet hur länge det varar. Förstår ni att jag hoppades på att de problemen itne skulle komma tillbaka ;)

Nu hade jag då den turen att det inte blev samma problem, nästan iaf. Nu blir jag bara grymt illamående då och då, speciellt efter de dagar jag druckit, så har det aldrig vart för mig förr. Jag får fortfarande samma problem i bland om jag dricker för mycket mjölk eller äter något ed alldeles för mycket fett eller mjöl i, men inget märkbart. Det som är nu är att jag får sjukt ont av socker, allt socker. Godis, läsk, saft, cider, drinkar ja allt!

I dag har jag också haft en grymt huggande känsla i magen, det började klockan 10 i morse och fram emot klockan 17 i eftermiddags ville jag bara ta bort magen kändes det som. Det gjorde så sjukt ont och illamåendet kom då också. Nu blir det utredning på detta hoppas jag, vill itne ha så ont som jag haft i dag. Även om jag vet de som har det värre, men ändå!




Måste tillägga att efter jag skrev detta åkte jag upp på sjukhuset för ett svar. Därifrån fick jag åka vidare till Hudiksvall sjukhus där dom anade blindtarmen men det var bäst att jag stannade över. För att tänka positivt så tänkte jag att man brukar iaf få rätt goc mat, bli ompysslad och sova gott på sjukhus. 2 minuter senare kommer en sköterska in och sätter dropp på mig och säger att jag får inte äta något föns alla tester är gjorda, damn it tänkte jag då. Till råga på det så har jag fått sovit i korridoren, lite för mig själv bara för de inte hade tillräcklig med rum:S. Efter massa tester och andra saker under onsdagen hade jag bara en grej kvar och hittade de inget på denna skulle jag få åka hem. Tyvärr låg de så långt efter i schemat så jag fick ligga över en natt till. Självklart såg de fortfarande ingenting, de vet alltså inte vad felet är ändå men troligen itne blindtarmen.

Okej att jag ville åka hem men jag ville åka hem med ett svar vad det var för fel. Jag måste också tillägga, vad man uppskattar mat när man fått vara utan och legat och tittat på när andra får sin mat, själv ligger man med en slang som går rätt in i armen som ska föreställa mat, mums vad gott:)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0