Fullt upp, fullt upp

Jag har vart lite dålig på uppdatering men jag har mina skäl. Min dator slutade nämligen fungera första dagen på studentveckan och jag kunde därför inte dela med mig av mina fina minnen.

Måndag: Brännbollsturnering i boulongern. Vi började med att ha bäst poäng i hela första omgången av ca 40 lag. Andra omgången spelades mot ett lag med ca 19 killar och en tjej, vi spelade oss då till final fast mot detta lag igen. Tyvärr kom vi två men vafan. Jag är huuuuuur nöjd som helst. 13 tjejer som gick dit, utklädda till karlar och skulle bara spela för skoj skull. Vi tog oss upp till andra platsen av som sagt ca 40 lag då vi var några av de få lagen med endast tjejer, pluss att våra motståndare i finalen hade två basebollspelare i sitt lag;). Som pris fick vi ett spritbord på efterfesten Goya, mkt fint och vi firade på rätt bra. Så klart lyckades även denna gång någon i klassen att bli skadad, sist var det Lisa som skrapade hakan i asfalten, den här gången avr det LIna som fick en flaska kastad på näsan så den vart bruten.

Tisdag: Efter en hård kväll på goya var det dags att gå till skolan vid tio för att titta på nostalgibilder med klassen. Sedan vid tolvtiden bar det av ner mot stan, utklädda till krigare. Nu var det traditionella vattenkriget i gång igen. Men när vi är på väg ner på stan med vattenpistoler och hinkar i högsta hugg möter vi massa blöta människor. De alla sa att vattenkriget typ var slut, började för en timme sen. Vi hade alltså fått fel information, men vi gick ner i alla fall, vi kunde ju ha kul med varandra. När vi kom ner var det ändå mkt folk kvar, så blöt det blev man, han nog itne ens gå 5 minuter innan man hade fått typ 3 hinkar vatten över sig. Även denna kväll vart det efterfest, fast på hangloose. Denna kväll hade även de flesta i klassen bangat, det vart Jag, Lisa, Elin och Carro från klassen som gick ut bara. Men Linda och hennes två kompisar Emma och Lisa följde med också. Ingen vart skadad denna kväll faktiskt;)

Onsdag: Grillning hos Lisa med hela klassen. Vi spelade lite spel, myste och bara var med varandra, kvalitets tid:). det var jätte mysigt. Senare på kvällen var det fortfarande några som var på att gå ut, Lisa, Elin och Carro så kalrt;). Då blev det förfestande hemma hos mig men för min del blev det faktiskt lugnt, kände mig itne så pepp.

Torsdag: Middag hos Ewa Marja, suuupergod mat som hon själv hade lagat till alla oss i klassen. Vi fick även godis och efterrätt, sånt går hem hos oss frisörer;). Vi hann även med en liten slags tipsrunda och prisutdelning på det och på vår säljtävling som vi hade haft i skolan, jag lyckades få tag i en väska att ha alla mina saxgrejjer och sånt i:). När vi satt på bussen hem och sa hejdå kom jag på att edt här var sista dagen vi sa, vi ses i morgon. I alla fall som klass, dagen efter skulle vi iten vara en klass längre, itne när vi gick hem på kvällen, men för mig kommer ni alltid vara det! Det blev sedan lakanmålning hemma hos mig med Lina och Christina, vi behövde lakan till flaket.

Fredag: Den stora dagen, dagen med stort D, vad man än vill kalla det, denna dagen avr den dagen vi alla har väntat på sen barnsben, STUDENTEN. Det började med att stiga upp klockan 05:00 på morgonen för att göra sig i ordning för champagnefrukost i boulongern klockan 07:00. klockan 09:00 vart det sedan fotografering och sedan bar det av till skolan för ett sista hejdå. jag har nog aldrig jobbat så hårt för att trycka tillbaka tårarna, det är så jobbigt att se andra gråta när man vill gråta själv, det avr då vår lärare som grät. Men vi fick ju absolut inte gråta, vi skulle ju ut på trappan, se snygg ut, itne vara alldeles rödgråten i ögonen. När vi alla hade skrivit i varandras mössor och pustat ut efter den jobbiga tiden så gick vi upp till aulan för att lyssna på tal, utdelning av stipendier och sjungande av nationalsång, den blomstertidnu kommer och studentsången. Konstigt nog lät det bra har jag hört. Men stämningen som avr där är oslagbar, 600 lyckliga studenter med vita mössor, ett hav av vita mössor, alla tjoandes och blåsandes i visselpipor, alla var så lyckliga. Sedan var det dags för "den sista måltiden", vi fick studentlunch i matan även här såg man havet av vita mössor. Sedan ner på frisör för att tacka de andra lärarna, bit ihop, bit ihop intalade jag mig hela tiden. Sedan kom vi till den stora Ljusgården som de tkallas, där skulle snart ordningen tas fram, när vi alla skulle få springa ut. När vi kom in där var det helt sjukt, vilket jubel, det är svårslaget och svårt att beskriva. Klockan 13:05 springer vi ut, sjunger vår ramsa, möter våra familjer med de fula/roliga/söta plakaten, sedan tågas det genom gävle. Sedan var det hem och umgås med familj och vänner, klockan 19:00 var det dags för flakåkning, ännu hade itne min klump i halsen släppt. Vi åkte runt till alla olika familjer som bodde i gävle och i närheten och fick oss en matbit och något drickbart, sedan åkte vi vidare sjungades på studentlåtar med dunkande musik i bakgrunden. ca klockan 00:30 var det dags att gå ut på krogen, nu trodde vi att vi skulle splittras, men vi höll i hop tills vi alla gick hem, då splittrades vi, utan att säga hejdå. Vissa hade jag redan hunnit krama om flera gånger och sagt hejdå till, men tårarna fick stanna i ögonvrån.. detta skulle vara lyckligt. Jag har i alla fall aldrig fått eller gett en sådan hård kram till någon som jag fick och gav då, man ville itne släppa. Jag skulle kunna skriva så mkt, hur mkt jag saknar er alla redan, att jag inte kan fatta att allt detta är över?

Lördag: klockan 10:06 sätter jag och Josefin oss på tåget mot Ljusdal, 12:00 var jag hemma och fick en ltien mottagning av mina kusiner och familj. efter lite vilande och påfräshning så började min sutdentmottagning med släkt och vänner. Presenter vart de, bara bra presenter, är hur nöjd som helst. senare på kvällen bar det av på krogen även denna kväll, sjukt kul var det!

Söndag: äntligen vila! sjukt slut efter veckan, eller veckorna eftersom det börjades redan förra veckan, men det var det värt, man tar ju bara studenten en gång!

I dag har jag faktiskt börjat att köra på körskola, för första gånge, duktigt va? jag tar ansvar och tar faktiskt tag i sakerna jag lovar, Men jjust nu vill jag bara ha körkortet och klara gesällen så jag har de tur världen, sen kan jag göra vaaad jag vill.

Nä nu ska jag sova, jobbig dag i dag och ännu värre i morn, avr föresten på återträff och hejdåträff på vintergatan. dom flyttar ur lokalerna som jag spenderade mina tre högstadieår i :/. sjuuukt vad tiden går fort.

ha ed bra och njuuuuut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0