sightseeing i stan

Jag var inte i piggaste laget när jag vaknade i söndagsmorse. Tänk att varje gång man vaknar efter en utekväll eller någon annan kväll innehållande alkohol så kommer iaf jag på att detta var en utav de anledningar varför jag skulle ta det lugnt i går, varför jag hela tiden säger "nu ska jag hålla mig nykter ett braaa tag". Men det var mysigt i går. Började Hemma hos Carro med Anna och Josefine, åkte vidare med tunnelbana till gubbängen. På tunnelbanan fick vi gratis livemusik, om den var bra eller inte kan ju diskuteras;). Sedan gick vi hem till Sara Markusson, drog vidare in mot staden vid tolvtiden. Där jag då märkte, det var inte meningen att jag skulle ut denna kväll, jag hade på något dumt vis glömt legget hemma, hur lyckas man? Efter en fartfylld taxifärd hem till bromma för att hämta mitt legg besämde jag mig att det räckte, jag stannade hemma i sängen, det var som sagt tydligen inte meningen att jag skulle gå ut. Carro åkte tillbaka och efter några samtal så somnade jag som en stock, hörde knappt när carro pratade med mig när hon kom hem. I morse, ja då var det jobbigt.. bläääää! Men det var värt det, eller på två vis. Det var jätte kul att umgås med med alla. Jossan och Anna var så söta. Anna har jag inte riktigt umgåtts med sen jag slutade sjätte klass, bara tagit en fika för några månader sen och klippt och färgat henne lite. Så det vart lite gamla minnen också. Sara har jag inte heller träffatpå JÄTTE länge, hon är en utav Carros kompisar. När jag var mindre umgicks dom jämt typ och Sara brydde sig liksom om alla:).

I går så hade Josefine sightseeing med mig på söder. Vi kikade lite i affärer, utsikten från mariaberget, promenad till skrapan och ringen. Sist men inte minst, en kaffe på coffehouse. När jag sedan skulle gå till mormors lägenhet för att invänta daniel så kom jag på att jag behövde nått att äta, även fast jag itne var så sugen:P. Svängde in på ica och sedan när jag var vid porten så kom jag på att dom hade ju bytt kod så där stog jag, varken daniel eller carro svarade men tillslut kom jag in iaf. När jag kommer upp i lägenheten så kommer jag på att mormor har ingen vanlig spis utan en gasspis vilket jag bara hört skräckhistorier från. Tillslut fick jag till lite mat ändå, efter lite otur och annat knas.



Nu ska jag ta och städa lite här åt Carro, jag orkar inte åka i väg till stan lr nått i dag. Vill ha en sån där slödag bara, än så länge iaf. På onsdag bär det av hemmåt igen, då måste jag börja ta tag i saker, tillbaka till verkligheten igen:/. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0